Friday, February 20, 2009

Suratan Takdir,...

Hem,...da masuk seminggu arwah bapak meninggalkan aku sekeluarga. Kenangan bersamanya masih lagi bermain di sudut benak hatiku. Aku tau selama neh aku tak bape nak rapat ngan arwah,apetah lagi klu duk semeja ngan dia. Hem,mybe aku sendiri yang terlalu ego,tak pernah mengalah..

Arwah banyak bagi aku nasihat tentang kehidupan,tapi aku membiarkan nye berlalu tanpa mengambil sebarang tindakan. Bagiku semua yang dikatakan itu adalah gurauan. For your information, arwah bapak aku neh ske sangat bergurau. Rumah kitorang memang meriah la kalau bapak melawak ngan mak.. Tapi sumenye dah tinggal kenangan.

Sebenarnye aku rase terkilan coz aku pernah bagitau kat bapak yang aku nak dia genggam ijazah yang bakal aku terima kelak. InsyaAllah... Aku nak dia rase pengorbanan yang dia lakukan selama neh berhasl jugak.. Aku nak jadi yang terbaik dihatinya, yang terindah dari sudut pandangannya, dan yang...(aku tak dapat teruskan kata2 lagi). Aku redha dengan pemergian bapak coz dah lame dia menderita sakit buah pinggang. Aku tau takde ubat yang terbaik di dunia neh dapat mengubat bapak aku. Yang penting adalah semangat untuk teruskan kehidupan.. Arwah bapak pernah cakap, HIDUP KITA CUMA 3 HARI... prinsip tu la yang aku pegang selama neh.

Semoga rohnya dicucuri rahmat dan ditempatkan bersama-sama dengan orang2 beriman.. Amin,..

1 comment:

  1. setiap yg bernyawa pasti akan mati.
    bersbrlah dgn ketuntuan yg dah lame ditetapkan.

    semoga rohnya di tempatkan dklgn org yg soleh.

    al-fatihah

    ReplyDelete