Tuesday, March 3, 2009

For you, my mom.... i luv u so much...

Ape eh mak wat kat umah tu?Mesti bZ settlekn hal arwah & laen2. Cian kat mak. Aku nak tolong tapi tak ley. Aku kene teruskan amanah bapak.. Amanah yang bakal mengubah aku menjadi orang yang berguna nanti,insyaAllah. Mak, anakmu neh merinduimu sangat2. Tak puas menatap wajahmu yang indah & memberi sinar kehidupan wat aku..

Mak slalu berpesan supaya jaga diri & blaja rajin2. Aku tau disudut hati mak dia tak mahu anaknya mengalami kesusahan di hari mendatang. Kata-katanya seringkali bermain-main di kepala otak aku. Tapi aku ade rahsiakan sesuatu yang mungkin boleh menyebabkan mak bertambah susah hati lagi. Aku sayang mak aku macam aku sayang diri aku.. Aku taknak dia risau pasal aku. Aku ley handle sorang2,yang pasti sokongan dari kawan2 n si dia membuatkan aku lagi tabah menghadapi ujian Allah..

Kalau nak dibandingkan ngan aku,mak lagi tabah. Dia tak pernah mengeluh or putus asa bile dia tak dapat ape yang dia inginkan. Dia cuba sedaya upaya utk sampai ke tahap yang dia idamkan. Mak idola aku,wanita yang tak pernah kenal erti kalah sebelum berjuang. .

Mak,anakmu ini berdoa supaya diberi kekuatan & cekal menghadapi kehidupan selepas ketiadaan bapak. Mak, anakmu, KHAIRIL JAZMI AZAMI amat menyayangimu n sentiasa merinduimu setiap detik,saat,minit,jam & waktu..

Salam kerinduan teramat sangat,...

3 comments:

  1. salam...ank yg bek..takziah ye.sory mugkin ucapan ni terlambat tapi..chayouk! chayouk !sbgai ank, kite blh berbakti ngan ibu n ayah kite tak kire drg da meninggal or msh ade depan mate kite ni dgn menjadi ank yg soleh ,doa kite bekalan drg kat sane..be strong k....

    ReplyDelete
  2. salam...aku housemate yda...merangkap senior awek ko(mse skola mngh)...hehehehe...1stly, takziah aku ucapkn...aku same nsb ngn ko...tp arwah ayah aku dah pergi lame dah....mase arwah pergi, aku br form 2, adik aku yg bongsu xsampai sethn pn lg...that time, aku xtau cane nk tlg mak aku....sbb mase tu aku skola lg...nk berenti rase x berbaloi....hampir 10thn arwah pergi, Alhamdulliah our life is getting better and better...sume ni sbb usaha mak aku...mak aku sgt kuat & sgt tabah...die bleh besarkn 7 org anak dgn hasil titik peluh die & semangat die....aku xdpt bygkn klu aku berada kt tmpt mak aku...papepn, ko kene support mak ko...pengorbanan die amat bermakne sbb die berusaha sedaya upaya utk membesarkn anak2...dlm hati die xde sape pn tau...mainkn peranan sbgai anak & gembirakn hati die...die mst senang tgk kite berjaya... ^_^

    ReplyDelete
  3. khai...takziah k...jage mak baek2....khai sbgai lelaki amanah yg plg bsr utk jaga mak....ALLAH lg syg arwah ayah...ape2pun,family and fad akan sentiasa bg sokongan pd khai k....

    ReplyDelete